maandag 12 oktober 2015

Herfst!

Wat een prachtige herfstdag was het gisteren! We zijn gaan wandelen in het bos en dat was echt genieten...


De bladeren aan de bomen kleurden prachtig rood. 


Elk seizoen heeft zijn charme, vind ik, maar de herfst heeft toch een streepje voor bij mij. Wandelen met de hond, of eigenlijk meer rondzwerven door de bossen, mooie bladeren, eikels en kastanjes verzamelen, op zoek gaan naar paddestoelen, ik kan daar enorm van genieten. 
En dan ontdek je van alles:


Prachtige vliegenzwammen!


Maar ook vele andere mooie paddestoelen.


En een egeltje verstopt in het gras...


Onze hond was erg nieuwsgierig, maar gelukkig kon ik hem op afstand houden. Anders zou hij degene zijn geweest die er het meest bekaaid van zou afkomen, denk ik!

Na een dagje buiten is het zo fijn om weer heerlijk thuis te komen. Kaarsjes aan, kachel aan en ... wafels bakken! 


Oh wat komen er dan veel warme gevoelens en herinneringen aan vroeger naar boven...
Geniet van de mooie dagen! 
Liefs, 
Hilde

9 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto's! Ik ben gek op de herfst. Echt mijn favoriete seizoen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke foto's... vooral dat egeltje... zo schattig... en de vliegenzwammen... de allerschoonste paddestoelen! En wafelenbak... dat is inderdaad helemaal pure nostalgie... misschien moet ik er ook nog maar eens bakken...alleen dat is zo lekker en ik zou dringend een beetje aan de lijn moeten denken... allé niet alleen denken... nog maar even uitstellen anders loopt het weer helemaal mis... Maar ik moet toegeven... ik ruik die van jou tot hier!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooohhh.... Da's nog eens een vondst, zo'n egeltje!
    En jammmm... Wafels.... Jaloers! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heerlijk herfstig verslag van een zalige dag. En die wafels, hmmmmmmm, je brengt me op een idee. I.p.v. twee aparte wafels te bakken, ga ik het ook eens doen zoals jij ze bakt. Het deeg in het midden en dan heb je een ronde wafel die je in twee breekt, of gewoon in zijn geheel eet . :))

    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, die bomen zijn echt prachtig vind ik! Die foto trok me echt naar je blog.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De gezelligheid spat er van af! Ik voel het precies zo als jij. Herfst is heerlijk!!! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mmm...laat me raden, bewaarwafels van Maria? Wat een mooie, zeg maar prachtige herfst hebben we gehad he, heb er ook enorm van genoten! Groetjes, je zus xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Ik lees ze met veel plezier!