zaterdag 28 maart 2015

Appeltaartdagen


Vandaag is het appeltaartdag: een dag om lekker binnen te blijven en taart te bakken, om te haken en te naaien, om te genieten en vooral niet stil te staan bij het herfstige weer buiten.
Het woord 'appeltaartdag' vind ik echt een prachtig bedenksel van Ingrid van Ing-things
Voor mij is een appeltaartdag een fijne dag waarop je met volle teugen kan genieten van kleine dingen en die kleine dingen die vind ik o zo belangrijk!




Voor het recept van de overheerlijke appeltaart verwijs ik naar het lieveheersbeestje


Ik heb bloemen onderzetters gehaakt volgens deze beschrijving. Een heel leuk en ontspannend haakwerkje!


Onze trouwe viervoeter... Ik kan het niet laten om regelmatig een foto van hem hier te plaatsen! Vooraleer hij bij ons kwam wonen, had ik nooit kunnen denken dat ik zo'n hechte band met een dier zou kunnen krijgen... Hij is letterlijk en figuurlijk mijn trouwste 'volger'! :)

 
Het gaat niet zo snel meer vooruit als in het begin, maar beetje bij beetje groeit de stapel granny's voor mijn regenboogdeken.
Dat dit haakproject vertraging oploopt, heeft te maken met mijn andere interesses en bezigheden...



Zo kwam ik bij het opruimen van de hobbykamer een quilttop tegen die ik jaren geleden maakte maar die ik nog steeds moest doorquilten... Dat is gelukkig ondertussen gebeurd. Nu nog de boord op maat maken, er rond stikken en tot slot met de hand aan de achterkant vastnaaien. Ik volgde de stappen van de Star quilt along van crazy mom quilts
Ik hoop de voltooide quilt hier heel binnenkort te kunnen showen!

Fijn weekend en... fijne appeltaartdag!

8 opmerkingen:

  1. Die taart ziet er super lekker uit! Je brengt me op ideeën.
    Ik kijk uit naar je afgewerkte quilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad heel leuk om op zo'n dagen binnen lekker aan te rommelen en te genieten van de kleine dingen ! De appeltaart ziet er uit om duimen en vingers af te likken. Heb hem alvast gepind ! Hier geen appeltaart vandaag maar chocoladerijstpudding voor ons bezoek vanavond. Ben dezer dagen ook in granny's-haken modus ;-)
    Heerlijke foto van je trouwste volger ! Wat een schat ziet hij er toch uit !
    Je quilt wordt fantastisch ! Nog even doorbijten, want dat doorquilten is niet direct het aangenaamste werkje ondervond ik ook. Zelf moet ik ook nog juist de rand afwerken van mijn quilt. Hoop er eveneens eindelijk te kunnen aan voortwerken.
    Fijn weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schattig hondje !
    Je appeltaart ziet er superlekker uit.
    Mooie kleuren heb je gekozen voor je granny's en onderzetters.
    Geniet nog van het weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ziet er allemaal fantastisch uit: heerlijke taart, een lieve hond , echt veel granny's al en een prachtige quilt. de ster helemaal in appelblauwzeegroen :)

    Prettig weekend,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik vergeet de tulpen nog.
    sorry tulpen, jullie doen ook heel erg je best!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto's, vooral die van je hond! De taart ziet er heerlijk uit, en de grannies heerlijk vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dankjewel voor je lieve reactie... we slaan ons er door... moeilijk...maar moeilijk gaat ook hé!
    Wat is jullie hond toch een lieveke... ik zou mijn honden ook voor geen geld willen missen. Ik ben stikjaloers op dat Quilten! Dat ga ik ooit toch ook eens leren... zo mooi!
    De appeltaart ziet er heerlijk uit... echt troosteten! Daar zou ik zo een hap van nemen...
    Je granny- stapel wordt mooi in die vrolijke kleurtjes... heb je er nog veel te gaan?
    Prachtige foto ook met die bos tulpen er achter!
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Ik lees ze met veel plezier!