zondag 22 juni 2014

Zondag


Ondertussen is het weeral zondagavond, maar de meeste Belgen zullen wel met een heel blij en opgelucht gevoel rondlopen op dit moment: we hebben gewonnen! Op naar de volgende wereldbekerwedstrijd, fantastisch, toch!
Ik vind het wel grappig, het samenhorigheidsgevoel en het feit dat nu plots 'iedereen' een mening over voetbal heeft! Ik, die nauwelijks iets van voetbal ken, ook hoor! Hoewel ik toch merk dat mijn vrouwelijke collega's en ikzelf op andere details letten dan mijn mannelijke, ahum... Onder vrouwen is het van: 'amai, die Algerijnen hadden wel heel strakke T-shirtjes aan waarin je hun spieren goed kon zien', tot 'die Chilenen hadden bijna allemaal tatoes, heb je dat gezien?!'... Vrouwen zijn misschien meer detailgericht?!


Ziehier mijn minimoestuin, piepklein maar fijn! Plezant om zomaar vlug wat pluksla of verse kruiden op het terras te kunnen gaan halen. En wie het kleine niet eert,...

 
De nieuw aangelegde border begint nu goed in de was te komen. De eenjarige lobelia springt er echt uit met zijn mooie, blauwe kleur, *blij*!
 

En dit is een stukje van de andere, 'oude' border.


Helemaal geïnspireerd door Natalie van De mama van sophie maakt ben ik ook begonnen met het maken van kaartjes. Bij Natalie kan je de meest prachtige kaartjes terugvinden, zij is er echt 'een krak' in! Natalie, ik ga jou goed op tijd laten weten wanneer ik jarig ben, ok?! :)
Het is erg fijn en rustgevend om te doen, er zullen vast nog meer kaartjes volgen!


Naast 'scrapdag' en 'voetbaldag' was het vandaag ook 'bakdag'. Dit zijn overheerlijke bosbessenmuffins naar het recept van Jeroen Meeus. Een aanrader!

Benodigdheden:

190 g patisseriebloem
190 g speltbloem
1 eetlepel bakpoeder
130 g fijne, bruine kandijsuiker
130 g boter (gesmolten)
2 eieren
250 ml melk
190 g bosbessen (in mijn geval waren het er uit de diepvries)

Werkwijze:

Doe de 2 soorten bloem, het bakpoeder en de kandijsuiker in de mengkom van de mixer en laat rustig mixen (traag, anders vliegt alles gegarandeerd in je keuken rond... vraag me niet hoe ik dit weet!). Voeg de 2 eieren toe en even later de melk. Vervolgens giet je er ook de gesmolten boter bij en laat dan alles nog een minuutje mengen tot een mooi homogeen beslag. Meng er vervolgens met een spatel de bosbessen onder, schep in papieren vormpjes in een muffinbakplaat en plaats in een voorverwarmde oven van ong. 190°. Bak gedurende 20 minuten, controleer of de muffins goed gaar zijn en haal ze uit de oven. Oefen je geduld door ze eerst goed af te laten koelen vooraleer je er je tanden in zet en dan... smullen maar!

Ik hoop niet dat Jeroen het erg vindt dat ik zijn recept hier deel... Ik heb trouwens AL zijn Dagelijkse Kost boeken, ook al kan je heel veel recepten op het internet terugvinden. Ik vind het gewoon fijn om met een kookboek in bed te kruipen en recepten te lezen... Ben ik nu een weirdo of zijn er nog bloglezeressen zoals ik?!

Groetjes!

4 opmerkingen:

  1. Heerlijk die muffins! En heerlijke kleurrijke tuin!
    Wat het voetbal betreft : heel erg fier durf ik toch niet te zijn op zulk een geknoei! :(
    Een geluk dat we nog gewonnen hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De granny stripe van je vorige post is goed gelukt, zeg, ik zie je er zo al een boek op lezen op jullie kampeervakantie!

    Wat een leuke groententuin, die noem ik niet klein.
    En die roze bloemekes in de betaande border heb ik ook. Ik vind ze geweldig, ze staan heel mooi in boeketten.

    En dat voetbal, tja, zelf ben ik geen voetballiefhebber, maar toen daarstraks hier iedereen thuis was en commentaar had, ben ik er voor de gezelligheid ook maar even gaan bijzitten. Het heeft wel iets.

    Ik lees op mijn blog dat je voor mij granny's aan het haken bent. Geweldig is dat. Ik heb je mijn adres gemaild en kijk alvast (en boordevol spanning) ernaar uit.

    Tiens, 't is net 2 minuten na 12, dus de nieuwe week is begonnen, een fijne week deze week,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat lief dat je me en mijn blog genoemd hebt, ben zeer vereerd! Maar euh jij maakt ook hele mooie kaartjes! Zo lekker vrolijk met het bloementhema. Gefeliciteerd ook met de overwinning van de Rode Duivels, wat hielden ze iedereen in spanning. Hier bij mij ook meer oog voor de details. Sommige shirts zijn lelijk, ik had de Chileense tatoos ook al gespot (vooral die in de nek, die vind ik altijd zo lelijk). Ben al heel lang voor Italië sinds ik in 1994 Maldini had gezien, die vond ik zó'n lekker ding! Niets echt met voetbal te maken maar het maakt het allemaal leuker om te kijken. Leuk je mini-moestuintje, altijd fijn om kruiden en dergelijke bij de hand te houden, je border ziet er ook heel mooi uit! En je muffins: Mjammie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die kaartjes mogen gezien worden en van die muffins loopt me het water in de mond.
    En de blauwe lobelia is prachtig, die doet me denken aan de blauwe lucht in het zuiden van Frankrijk.
    Nog een fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Ik lees ze met veel plezier!